Alimente care te ajută să-ți menții creierul tânăr
Autor: Angela Sabău pe 06 mai, 20:51 | Diverse

Dietă. Foto: Pixabay

Boala Alzheimer sau demența sunt din ce în ce mai frecvente. Dieta, însă, are un rol foarte important. Iată o listă de alimente care ne pot ajuta să ne menținem creierul tânăr.

Iată o listă de alimente din dieta MIND (Mediterranean-DASH Intervention for Neurodegenerative Delay) cu cele mai bune și cele mai proaste alimente, care vă pot ajuta să preveniți boala Alzheimer sau demența, boli a căror incidență a crescut în ultimi iani și despre care specialiștii spun că se așteaptă să mai crească.

Pentru a vă îmbunătăți memoria, va trebui să vă bazați pe următoarele alimente:

Legume cu frunze verzi (varza, spanac, verde, salata verde): minim 6 porții pe săptămână

Nuci (migdale, caju, fistic): minim 5 porții pe săptămână

Fructe de pădure (căpșuni, afine, zmeură, mure): minimum 2 porții pe săptămână

Fasole (fasole neagră, fasole pinto,): minim 3 porții pe săptămână

Cereale integrale (quinoa, fulgi de ovăz, orez brun, paste integrale și pâine): minim 3 porții pe zi (5)

Pește (somon, ton, păstrăv): cel puțin 1 porție pe săptămână

Carne de pasăre (pui, curcan): cel puțin de două ori pe săptămână

Uleiul de măsline ca ulei primar utilizat

Vin: nu mai mult de 1 pahar pe zi

Alimente pe care să le limitați în dieta MIND

Carne roșie (friptură, carne de vită măcinată, porc, miel): nu mai mult de 4 porții pe săptămână

Unt și margarină: nu mai mult de 1 lingură pe zi

Brânză (brie, mozzarella sau cheddar): nu mai mult de 1 porție pe săptămână

Dulciuri (prăjituri, brownies, înghețată): nu mai mult de 5 porții pe săptămână

Mâncare prăjită sau fast-food (cartofi prăjiți, pui prăjit, hamburgeri): nu mai mult de 1 porție pe săptămână

 

 

Diverse Vezi toate articolele