CNAS: PIAS a înregistrat disfuncționalități. Furnizorii de servicii medicale care nu pot desfăşura activitatea online, vor introduce serviciile offline
Autor: Angela Sabău pe 03 sep, 12:58 | Administrație sanitară

CNAS. Foto: Agerpres

Platoforma informatică a asigurărilor de sănătate (PIAS) a înregistrat mai multe disfuncționalități în ultimele trei zile. CNAS transmite un comunicat în care arată că s-au luat măsuri pentur remedierea lor.

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunţat, într-un comunicat de presă, PIAS a înregistrat mai multe disfuncționalități n ultimele trei zile care au fost remediate, dar nu în totalitate. De asemenea, în comunicat se arată că până la remedierea ''în totalitate'' a disfuncţionalităţilor la platforma informatică a asigurărilor de sănătate (PIAS) furnizorii de servicii medicale, care nu îşi pot desfăşura activitatea online, vor introduce serviciile acordate în mod offline, urmând să le transmită online după remediere.De asemenea, se mai arată în document, disfuncţionalităţile nu au fost rezolvate în totalitate, astfel că şi astăzi există situaţii în care la accesarea platformei de către furnizori se mai înregistrează erori de conectare. CNAS, împreună cu partenerii care asigură mentenanţă PIAS, fac eforturi pentru remedierea cât mai urgentă a situaţiei."Din analizele efectuate până în prezent asupra platformei, una dintre cauze o reprezintă suprasolicitarea PIAS, dat fiind că în această perioadă o parte dintre furnizorii aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări încarcă în platformă raportările lunare. Pe de altă parte, sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite. CNAS a inițiat un proiect pentru redimensionarea şi retehnologizarea sistemului informatic, care va fi realizat cu fonduri din Planul  Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Pe termen scurt, până la remedierea situației, specialiştii IT din cadrul CNAS încearcă să intervină cu soluții punctuale la problemele sesizate de furnizori  pe adresa pe care o au la dispoziție: suport.siui@casan.ro. Până la remedierea în totalitate a disfuncţionalităţilor, furnizorii de servicii medicale care nu își pot desfășura activitatea în modul online, vor introduce serviciile  acordate în mod offline, urmând să le transmită online după remediere”, se mai arată în comunicat.

"Ne cerem scuze pacienţilor şi furnizorilor pentru problemele întâmpinate în accesarea sistemului informatic al asigurărilor de sănătate. Vom întreprinde toate demersurile necesare pentru a rezolva punctual această situaţie. Din păcate, cu toate eforturile depuse de echipa CNAS, astfel de probleme mai pot apărea până la retehnologizarea şi redimensionarea sistemului", a declarat Adrian Gheorghe, preşedintele CNAS, citat în comunicat.

Administrație sanitară Vezi toate articolele