Pandișpan pufos cu vișine, rețetă cu 6 ouă. Cea mai bună prăjitură de sezon
Autor: Adisa Codruț pe 28 iun, 18:38 | Rețete sănătoase

captură foto Youtube AdeLina's Kitchen

Vișinele sunt unele dintre fructele-vedetă ale sezonului estival. Ele conțin: apă (80-90%), zaharuri (6-14%), acizi (2-4%), pectine, substanțe tanoide, proteine, celuloză, săruri minerale, provitamina A, complexul de vitamine B, acid folic, vitamina E. Valoarea energetică a vișinelor este de circa 63 kcal la 100 de grame. 

Ai nevoie de următoarele ingrediente:

6 ouă6 linguri de zahăr tos6 linguri de făinăun pachet de unt gras şi nesărato fiolă de esenţă de romcoajă de la o jumătate de lămâieo linguriţă de zeamă de lămâieun vârf de cuţit de sareun plic de praf de copt

Pentru compoziţia de fructe:

1 kg vişine coapteun pahar şi jumătate de zahăr toszahăr pudră pentru decor

Mod de preparare:

Încinge cuptorul la 170 de grade. În prealabil, taie vișinele în patru. Între timp, unge tava cu unt, după care presară zahărul, aşază fructele cu pielița în jos şi bagă la cuptor pentru 20-25 de minute.

Separă ouăle şi bate gălbenuşurile bine cu zahărul până obţii consistenţa unui creme albe. Adaugă esenţa de rom, coaja de lămâie şi praful de copt stins cu zeamă de lămâie. Încorporează făina, puţin câte puţin, după care bate albuşurile spumă cu sarea şi încorporează în aluat.

Toarnă compoziţia obţinută în tavă, peste fructe, la 4 minute după ce ai scos-o din cuptor, după care bag-o la loc pentru încă 30 de minute.

Redu temperatura, iar când pandişpanul este copt, scoate-l din cuptor şi desprinde cu un cuțit marginile prăjiturii de tavă. 

Rețete sănătoase Vezi toate articolele